Ur solsken och dimma.

Söndagen började i dimma och tycks sluta även på det sättet.
Det infinner sig en rofylld stillhet när dimman kommer och lägger sig som en slöja över naturen.
Mystiskt och lite skrämmande vackert på något vis.

Nog om det. Min helg har varit fin men oh så snabbt den gick.
Inte för att jag längre drabbas av söndagsångest då jag anpassar mina måndagar och veckor själv just nu,
men för att på helgerna kan alla andra, arbetande, få göra detsamma.
Men ännu är det lite helg kvar. Let's enjoy the last of it!


Pappa och jag fick äntligen uppspikat min hylla över speglen vid mitt sminkbord på rummet.
Fint blev det!


Jag åkte till stan och mötte upp Johan. Vi köpte fika, tog med oss filtar och la oss i parken
i det fantastiska vädret som var.


Låg på rygg och tittade upp mot den klarblå himmlen, de solfärgade träden och trivdes.


Passade på att vara barfota och ha fötterna i det svala gräset.
När solen försvann bakom trätopparna och daggen kröp upp på våra filtar lämnade vi parken.
Lördagskvällen blev sen men himla fin. Nu kan även jag räkna mig till dem som sett Avatar.


Idag har varit en riktig slösöndag här hemma - men till doften av både nybakta bullar och nybakat bröd.
Det är inte dåligt de! Min käre far har varit i bakartagen och förgyllt vårt hus med de ljuvligaste dofter och dessutom både god fika och god kvällsmat.
Jag har tränat, duschat och nu ska jag bege mig i säng och mysa till film.
Jag hoppas på en bra vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0