Ord och flera visor

Världen är så stor bara toppen jag har skrapat
Ända sen mina unga tonår och dagdrömmarna i rummet om hur det skall gå
Om framtida stordåd och lyckan jag skall få då

Jag sa ju att jag lyssnade på lite olika album medan jag jobbar.
Timbuktus nya "Sagolandet" är ett av dem.
Riktigt fint är det och det bara växer ju mer man lyssnar.
Och man ska verkligen lyssna för vilken gud killen är på att skriva texter och så bra dem är.
Det blir aldrig tråkigt då albumet sprakar av experimentella rytmer och melodier och dessutom spränger hiphopens gränser ytterligare steg i nya banor. I helt rätta banor.
Ge det lite tid, låt texterna gro in och du kommer inte kunna välja vilken av låtarna som är den bästa.

puss och high five till Timbuktu.




Just nu lyssnar jag förresten på Kapten Röds album.
Kommer något liknande om vad jag tyckte om det sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0