Mer än du ser

Den varma kvällssolen lägger ett orange-rött sken över platsen och förstärker varenda liten färg till det vackrare.
Vattnet är precis lagom varmt och lyser gnistrande blått när ytan krusar sig.
Det är inte så mycket folk då stängningsdags komma allt närmare, ändå är just detta den mest fagra stunden.
Några få barn leker med en plastboll, några andra hoppar från kanten. Ett äldre par sitter i solstolar, tillbakalutade och njuter av kvällsolen, ett yngre ligger och omfamnar varandra på en rutig filt.
Jag njuter av varje simtag - svävande genom otaliga liter vatten med den vackraste av solar strålandes framför mig, drömmandes om vad som väntar lapar jag i mig av den underbara sommaren. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0