Last couple of days

Ute viner vinden hand i hand med regnet som piskar mot allt det ser.
Ja, ungefär så har vädret sett ut runt Vinslöv under julhelgen & de senaste dagnarna.
Trist är vad det är, men julafton belönades med lite extra ljus då solen visade sig.
Trots vädret har min julhelg varit underbar. Lugn, mysig, trevlig och varm.

Jag har umgåts med familj, släkt, vänner och käresta och även hunnit med att njuta av stunderna helt ensam, precis så som jag önskar.

Sällskapsspelande & familjemys
Sena kvällar med endast läslampan tänd och en bra bok i nävarna
Karl-Bertil Jonsson förstås
Släkt- och kusinträff med massor av god mat
Julfika, fika och julfika igen
Sett julfilm på tv
Myskvällar men hjärtat mitt
Och så en hel rad med stadsrundor av olika slag och däribland även en Ikea-runda.
 
Jo så på mig går det ingen nöd. Enda haken är att familjeförkyldningen nu även nått mig.
Men det är väl sånt man får ta när man för en gång skull umgås så mycket med dem.
Så ikväll gör jag inte många knop. Men det passar utmärkt.

Och nu kommer ett litet hoopplock av bilder.


Julkorten skickades iväg


Två stycken vanliga hedliga julgranar köptes på gården uppe i Asmoarp.
En till ovanvåningen och en till nedanvåningen.


Och så skulle de kläs förstås. Den ena fick pynt i vitt, glas & silver och den andra i rött, guld & halm.






Och så blev det julafton och dags för julemat.






Och sedan julefika till Kalle Anka.


Mörkret sänkte sig.


Tomten kom till Vanneberga.


Pakerter öppnades


Julevangeliet blivit läst







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0