Husmorsdrömmar

Elin och jag har bakat smörgåstårtor och glasstårta till jobbfikat imorgon, vårt sista för sommaren.
Trevligt som tusan var det.

Nä, jag ser inte mig som någon talang i köket direkt.
Inte heller har jag haft något större intresse för att försöka lära mig eller utvecklas.
Men kanske börjar jag växa in i det. Jag minns att min mamma någon gång nämnde att hennes intresse för matlagning kom först när hon var i åldern för att flytta hemifrån - svårt att tro då hon är alldeles ypperlig på kökets alla konster. Men kanske är det i precis denna dörröppning jag nu står. Plötsligt kan jag längta efter att med en liten studentbudget få gå och handla och trolla ihop kvällsmat. Lära mig vad som är ekonomiskt, nyttigt och gott att laga. Jag kan numer längta efter att någongång få bli riktigt duktig på att laga mat, kanske olda lite själv och sylta och safta, som en riktig husmor.
Jag tvivlar på att det alltid är lika drömskt som jag föreställer mig det men jag hoppas verkligen att det ibland kan få vara precis sådär fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0