Ett år senare.

Är det ett tecken på att man börjar bli äldre när man allt oftare använder sig av frasen "tänk vad tiden går"? Det var i alla fall precis så jag tänkte när jag snubblade in på min egen blogg och läste det senaste inlägget; skrivet för ungefär ett år sedan.

Tänk vad tiden går.

Jag tänker på vad jag tänkte då. Nyss hemkommen efter mitt livs första arbetsintervju. Trött som ett as. När jag läser orden infinner sig känslan av var jag befann mig då. Med en gång är jag tillbaka där. Det kittlar att sitta med facit - att veta vad som hände med de bollar jag satt i rullning där och då. Jag känner mig större. Som om jag blivit några centimeter längre (kanske även några på bredden). Jag har tagit mig ett par trappsteg högre upp och har numera en helt annat vy att blicka ut över än förut. Och det är väl precis så det är. Nya erfarenheter får en att växa. Men det är först efter det gångna året som jag verkligen kan förstå det.

Detta året har gjort så jävla mycket för mig. Jag har vågat göra saker för mig själv. Vågat kasta mig ut - jag har vågat kliva utanför rutan. Att ta mig hemifrån och göra något som jag alltid velat är det bästa jag någonsin gjort, hur klyschigt det än låter. Fast än min envisa oron trängt sig gick jag på den där lilla känslan av mod, styrka och förnyelse. Fast än jag hann ångra mig femtielva gånger bestämde jag mig och vägrade låta hjärnspökena få vinna. Denna gången skulle jag visa att jag kunde!
Tacka fan för att jag gjorde det. För så tusan vad jag vann.
Jag står numera på egna ben. Känner mig fri från gamla gängor och det förflutna tragget. Därmed inte sagt att jag nu kan tveka och känna mig nervös inför nya utmaningar. Men jag är inte längre lika rädd för att ta språnget.

Ja tänk vad tiden går. Ett år går fort - men så mycket ett år kan innehålla om man bara vill och vågar. Visst blir man äldre, men det gör inget när man hela tiden kan växa och lära sig nya saker.
Så våga. Knuffa er själva utanför den fyrkantiga box ni står i. Våga göra en förändring. För det bästa är, att en förändring kan vara precis vad som helst - stor som liten.

Jag tänkte försöka vara lite mer aktiv nu. Jag menar mer än ett inlägg om året iaf. Tror jag kan slå det.

HAAJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0