we've learned from our past, so don't worry darling.

 
Har haft en fin Onsdag. Riktigt fin.
Eftersom det är sista veckan på sommarjobbet bjussade jag på lite fika på idag frukosten.
Blev himla uppskattat, trots att det var en kaka bakad helt utan kärlek, istället mer en sistaminutenkaka. 
Men som sagt, det verkar inte ha märkts vilket jag tackar för. 
Efter frullen återgick vi till jobbet och jag satte sedvanligt på ett nerladdat "sommar i P1". Dagen till ära med ett, för mig, helt okänt namn. Under de kommande 45 minutrarna, med den något sköra kvinnorösten i lurarna, letade sig två tysta men ihärdiga linjer med tårar ner för mina kinder. Det gick inte at hålla i mot. Från de första orden hon sa, kröp en ilande känsla ner i magen och vindarna tycktes kallare. Jag kan rekommendera många Sommarprogram, för det finns himla många bra, roliga, nyttiga och lärorika saker som dessa människor delar med sig av. Men detta, tog mig så hårt. Frånstött, oälskad, utnyttjad, våldtagen, missahandlad, såld, prostituerad, missbrukare osv. Hon lyckades ta sig bort, men det hemska är att det sker andra, fortfarande. I Sverige dessutom. Sverige som är ett bra land, generellt. Men så mycket döljer sig under ytan. Så många blundar och går vidare. Så många vet men gör inget. 
Snälla lyssna!
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2071
Elise Lindqvist.
 
Därefter kunde jag inte sätta på ännu ett sommarprat, tankarna blev för många. Lugn musik var det enda huvudet orkade med. Så himla viktiga tankar fick komma fram och jag är så glad att jag lyssnade.
Därefter kunde min onsdagsro linfinna sig igen och dagen fortsatte med fika med Frida i hässleholm.
Himla mysigt. Nu blire promenad och sen sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0