Berusade tankar.

Jag har haft en magisk vecka. Hektisk men helt magisk.
Mycket har dominerats av Malmöfestivalen och det hela blev så mycket bättre än jag tänkt mig.
Men jag har även hunnit slappna av och njuta av det fina vädret på hemmaplan vilket har varit otroligt lyxigt.
 
Onsdag, torsdag och fredags spenderades alla nere i malmö men galet bra konserter av bland annat Soundtrack of our lives, the Hives, Kapten röd, Timbaktu samt Hoffmaestro (!).
Vi har hoppat och skrikit och inte minst dansat fötterna av oss i sensommarvärmen framför scenerna, så himla fint.
Lite vin i solskenet vid kanalen,  promenerat bland ivriga festivalbesökare & botaniserat i vad för krimskrams som erbjuds i ståden längs gatorna detta år, festivalmat i skydd för störtskur, musik som gör en glad i hela själen och extranummer som överträffar allt, en öl på pubben bredvid med nytt härligt folk, ännu mer musik och slutligen på ett tåg hem tröttare än någonsin men så jävla glad.
 
Det blev inte så himla mycket sömn, jag kände att förkyldningen som låg och pryde växte sig starkare och när jag på fredagen steg upp tidigt för att jobba som serveringspersonal i finklänning och klackar kändes kroppen som en 80årings.
Men som tur var äre hela 60 år till 80 och efter jobbet bar det hem till Ida för att tagga inför våra favoriter.
Eller i alla fall mina absoluta live-favoriter, Hoffmaestro! Vi åkte ner, förfestade och laddade upp. Det hela blev precis så magiskt som jag hade önskat. Vi dansade oss blöta av svett, skrek sönder våra redan slitna halsar och sjöng oss rörda. You rocked my heart.
 
Helgen som fortlöpte blev även den underbar. Dock i ett helt annat tempo vilket faktiskt behövdes, eftersom förkyldningen nu tagit hela mig i sitt grepp. Men mer om helgens brevader sen. Förhoppningsvis ska det bli lite bilder med. tjoho!
 
Poss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0