Sista dagen som 5åring

Jag förberedde inför lillebror Johans födelsedag.
Hämtade honom från fritids så att vi kunde baka de kakor han önskade inför den stora dagen
och packade in hans presenter i fina papper och snören.

Det kan vara något av det roligaste pyssel jag vet.
Att just packa in presenter och få botanisera bland färgat papper, snören och stjärnor.
Man kan göra på så många roliga vis utan att behöva så mycket även om det är kul att kunna välja och vraka.
Till mitt paket tog jag vanligt vitt papper, lite gult snöre och klippte ut så pappershjärtan ur oranget papper.
Nu längtar jag ännu mer till julen och till att få slå in en hel hög av klappar.

Men imorgon är det först och främst familjens yngsta medlem som ska firas.
Jag ska se till att ha bakat tårta och gjort fint tills dess att han kommer från skolan.
Ikväll sover han sin sista sömn som 5åring och imorgon är dagen hans.






Han valde chokladbollar såklart


Sockernos




Och syltkakor blev det



Nu tar jag mig en kopp te och njuter av kvällen med en bra film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0