Im telling the world

Har haft en riktigt bra helg. Verkligen.
Intensiv och med en hel del sömnbrist, men så himla fin.

Vi åkte på återbesök till älskade Köpenhamn för att hälsa på fina vänner.
Resturangbesök på mysig uteservering i det fina vädret med en
servitör som försökte prata svenska på gulligaste vis.
Vandring genom staden i skymningen med tunga väskor för att komma fram till lägenheten.
Fixning inför kvällen i takvåningen med vackraste utsikten.
Gav oss ut i natten och hamnade på en cykelaffärsinvgning, på en reggeaklubb med en dörrvakt som älskade svenskar, i ett sällskap som va ute på jobbfest och slutligen på mexibar med de godaste drinkarna och en klubb där vi dansade hela natten av lycka.

Fredagen var alltså mer än lyckad och efter någon timmas sömn och lite kebab till frukost/lunch vinkade jag av Ida och satte mig på tåget hem.
Hoppade in i duschen och begav mig sedan ut i den ljumna septemberkvällen för lite trevligt umgänge.
Promenad genom skymningen och tillslut även genom mörkret. Snack och skratt medans timmarna flög förbi och det blev långt in på natten.
Efter att ha varit fylletaxi och efter att nattens radiopratare avlösts av morgonens kröp jag till sängs, lycklig efter en ännu lyckad kväll och natt.

Idag gör jag precis det som söndagar är till för efter helger som denna.
Njuter av lugnet, pysslar med lite onödigt och låter timmar flyga förbi framför en mysig film.

Eftersom inga bildertogs i helgen kommer det lite gamla från förra köpenhamnsresan.
Och undertiden så spana in Taio Cruz – Telling The World







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0