Finhelg



Ja, jag har haft en riktig finhelg.
Mitt ute i ingenstans kan tyckas - men bland Ronja Rövardottskogar fyllda med den grönaste mossa, bland träd färgade av hösten och omsluten av ängar där djur betar.
Jag trivs som fisken i vattnet just sådär, ute mitt i naturen. Kanske är det för att jag halvt är uppväxt på farmor & farfars gård i just sådan miljö.
Sedan har det inte skadat att vädret varit helt fantastiskt med både solsken och värme.
Nästan lite för bra för att vara sant. Och såklart finns där alltid lite grus i skon som skaver någonstans - denna gång i form av att jag hade kameran med mig men minneskortet hemma i datorn, inte helt bra.
Men ibland kanske de där gruskornen gör att vi påminns om att njuta fullt ut - och det gjorde jag bannemej.

Vi myste, kelade med hund och de sötaste av kattungar, gick en lång promenad och hittade svamp till en svampmacka om kvällen. En lugn men oh så fin helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0