En guldstund för mig själv

När inga speciella kvällsplaner står på schemat och man är sådär seg i kropp och huvud efter en arbetsdag, eller bara är det ändå, älskar jag att dra mig tillbaka på mitt rum för lite egentid.
Självklart finner jag det viktigt att någon gång, under dag eller kväll, få en pratstund med resten av familjen och vill heller inte stänga in mig utan bara krypa undan ett slag.
 
Jag kliver ur utstyrslen för dagen, som efter många timmar på kroppen inte är så skön längre, tar en snabbdusch för att få tillbaka fräschheten och tar sedan på det goaste jag kan hitta i garderoben (där inkluderas alltid raggsockar).
Släcker ner takbelysningen och tänder ett par ljus i fönstret (man tror inte det kan göra så stor skillnad på mysfaktorn & lugnet som det faktiskt gör), puffar till kuddarna i sängen och slår på datorn.
Där kan jag sedan sitta och surfa en stund, pilla lite med bilder, sätta på lite lugn musik för att sedan läsa några kapitel i en bok eller helt enkelt sätta på en bra serie och titta. 
Vad jag gör är heller inte det viktigaste, utan det är att jag kan sitta där och tänka igenom dagen och varva ner för att sedan, när sömntåget rullar förbi, blåsa ut ljusen och krypa ner mellan lakanen och somna.

Den där tiden behöver jag ibland och värderar som guld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0