Fredagspyssel

Mamma och jag tog en fredagsrunda till Ikea.
Vi klev in ett nästan folktomt varuhus och strosade runder i värmen medan hösten lekte utanför fönterna.
Plockade på oss lite saker och gick sedan för att äta lunch (halva grejen med att åka till Ikea är att äta där, eller hur?) och plockade sedan på oss lite till innan vi gick ut i höstkylan igen.
Jag köpte mig en ny matta, skoförvaring och ljus till höstmörkret.

Sedan har jag gjort fina godispåsar till Johans barnkalas imorgon.
Han har bjudit 5 vänner och planerat noga vad de ska göra, och äta såklart.


Jag tog dekorationspapper i olika färger och mönster och vek påsar av.


Först vek jag så jag fick en bra storlek på påsen och sedan lite tejp.


Och så viker upp kanten där nere och delar på den som på första bilden. Därefter viker man upp igen så att bottnen skapas.


Och så en sista tejpbit. Taadaa!



Nu tar jag fredag, stoppar i lite käk i kistan och åker och träffar fina vänner!

Kommentarer
Postat av: Nina Bendahl

Du brås på din mor! Undra om du också, sista dagarna i november, kommer att sitta och göra 24 små påsar till var och ett av dina barn???

2011-10-07 @ 23:37:17
Postat av: Linn

Det kommer jag säkerligen göra. Så mycket som jag själv uppskattat det vill jag att dem ska få känna samma sak ;)

2011-10-08 @ 12:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0