Oslagbar onsdag

Åh, vilken bra dag det varit.
Men först ska jag kanske tala om att Ullareds-roadtripen igår oxå var lyckad, minst sagt!
Jag kom hem med lagom mycket vettigt och lagom mycket ovettigt och är helnöjd.
Inga kö'er och inte så mycket folk som jag förväntat mig. Dessutom gråväder ute och en perfekt dag att vara inomhus på, lite värre att köra i men det lyckades jag lura mig undan.

Fick vara ledig från jobb även idag vilket verkligen behövdes.
Ett rum som inte städats på veckor blev äntligen städat och så hade jag även tid att för en gång skull hjälpa till lite i övrigt här hemma vilket kändes bra. Efter städning till bra musik, idag julmusik, infinner sig alltid min pyssellust och så även idag. Så jag satte igång att få lite adventsfint på rummet om än en liten aning sent. Men nu är den iaf lite stämning lagom till första december imorgon, och chokladkalendern är på plats. Jajamen!

Utöver städning och pyssel har jag hunnit med en stadsrunda, trevlig fika och bio med Frida
och slutligen tragg & umgänge med Karoline på donken.
Fin avslutning.

Nu väntar kudden på mig.
xo



Jag sydde färdigt mina små tovade äpplen som jag gjorde när det pysslades i lördags.


Nu hänger dem i grenar i min loppisfyndade vas tills vidare. En vit rosett kom till för att göra det hela lite juligare.


Sedan satte jag igång att pryda apelsiner med nejlikor.





julmusik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0