Du har din framtid i handen

Ute regnar det och jag stänger in mig och försvinner i världen av musik.
Jag skämmer bort mina öron med massa fint och glömmer tiden för en stund.
Jag önskar att jag kunde spela låtar som soundtrack till mitt eget liv. Ni vet sådär som i filmer när någon bra låt spelas i bakgrunden. Som när man känner saker inom sig som en låt så väl kan sätta fingret på. Som när man cyklar en solig sommardag och har fått upp riktigt bra fart och sätter på en urbra låt i lurarna medan man far genom den doftande sommarluften. Är det inte då man vill att hela världen ska höra musiken? Musiken som framhäver de glada känslorna inom dig och där texten verkar vara skriven just för dig. I den stunden brukar jag tänka att hela världen hör vad jag spelar och att jag för tillfället är huvudpersonen, även om jag vet att det enda folk ser är en löjligt glad tjej på en cykel, helt inne i sin egen värld som sjunger okontrollerat med musik i lurarna som ingen annan hör.  Men vad gör det, för den där känslan är nästintill oslagbar.






Just nu är mitt soundtrack Mads Langer med Fact-Fiction mest för att den är så fin och passar bra när regnet öser ner. Spana in honom vettja!
Mads Langer – Fact-Fiction

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0