Trädgårdskalas

Idag är det den 26/7 och min pappa fyller 46 år.
Därför ordnades det idag lite kalas i trädgården för den delen av släkten som befinner sig i närheten.
Mysigt vart det och vädret visade faktiskt en förvånade bra, solig och torr sida dagen till ära. Men en och annan skur in emellanåt har man vant sig vid vid det här laget.

Förresten så vart helgen i åhus mycket bra även om inget blev som jag tänkt mig.
Ibland spricker planerna och man får gå mest på känsla och impuls.
Kanske lika bra det. Jag hade kul i alla fall.

Även igår blev det spontant.
Jag va hur trött som helst men Anton insisterade på bio.
Och såklart blev det supertrevligt & jag fick massa ny energi.
Harry Potter utan 3D såg vi då vi fått tips om att det va bäst så.
Det blev en riktigt fin kväll och riktig måndagslyx.
Lite sommarlov måste man ju få ha.

Nedan följer lite bilder från dagens kalajs.
Och om ni vill ha något att lyssna på så rekomenderar jag fortfarande den finaste dansken just nu.
Mads langer och hans skiva Behold.
Mads Langer – Behold


Mamma dukade fint och somrigt med de nya loppiskaffekopparna


Roser i farmors gamla kopp


Vickevire




Jordgubbstårta med vitchokladmousse serverades.


Och så en pelargon som avslutning bara för att ljuset var fantastiskt.

Nu kryper jag till kojs!
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0